close

Iron & Wine - Love Vigilantes

鋼鐵與醇酒 愛的守護者

譯者:Sophia L.

Oh I've just come

噢,我正好來自
From the land of the sun

豔陽的國度裡
From a war that must be won

來自那場我們必得勝出的戰役
In the name of truth

以真理之名
With our soldiers so brave

將士們英勇無懼
your freedom we will save

你的自由讓我們來援濟
With our rifles and grenades

以我們的槍林彈雨
And some help from God

還有一點上帝賜予的運氣
I want to see my family

我想探視我的家庭
My wife and child waiting for me

我的妻兒正等著我回去
I've got to go home

我必須回家去
I've been so alone, you see

如你所見,我是如此孤寂

You just can't believe

你絕對無法相信
The joy I did receive

我有多麼欣喜
When I finally got my leave

當我終於獲准離去
And I was going home

於是我回家去
Oh I flew through the sky

噢,我飛越了天際
my convictions could not lie

我的信心堅定、毫不懷疑
For my country I would die

為了祖國我能犧牲自己
And I will see it soon

而我就要見到他們了,立即
I want to see my family

我想探視我的家庭
My wife and child waiting for me

我的妻兒正等著我回去
I've got to go home

我必須回家去
I've been so alone, you see

如你所見,我是如此孤寂

When I walked through the door

當我跨越了門檻
My wife she lay upon the floor

看見我的妻子倒臥在地上哭泣
And with tears her eyes were sore

她的雙眼盈滿了眼淚與悲淒
I did not know why

我卻不明所以
Then I looked into her hand

直到我看見她手裡
And I saw the telegram

她手裡的那張電訊
That said that I was a brave, brave man

那上面說,我是如此英勇無敵
But that I was dead

但也告知了我已死去
I want to see my family

我想探視我的家庭
My wife and child waiting for me

我的妻兒正在等著我回去
I've got to go home

我必須回家去
I've been so alone, you see

如你所見,我是如此孤寂

I want to see my family

我想探視我的家庭
My wife and child waiting for me

我的妻兒正在等著我回去
I've got to go home

我必須回家去
I've been so alone, you see

如你所見,我是如此孤寂

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sophia Lai 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()