close

翻譯:Sophia L.

DELTA GOODREM – FRAGILELOVE HURTS

脆弱 別名《愛之傷》

Six thoughts at once I can't focus on one

一時之間我六神無主,沒了主張
Seven days a week but my life has just begun

一星期七天,而我的人生才剛起航
So caught in emotion and I'm overcome

我被擊潰,且深深的陷入情感
As I'm falling down I come undone

如同墜跌了,卻不知該怎麼辦

Sometimes I feel like I'm alone

有時我感到好孤單
Sometimes I feel like I'm not that strong

偶爾覺得自己並沒有那麼堅強
Sometimes I feel so frail so small

有時覺得自己如此渺小
Sometimes I feel vulnerable

偶爾發現自己脆弱易傷
Sometimes I feel a little fragile

有時看見自己微微脆弱的模樣
A little fragile

微微脆弱的地方

In six thousand years what will this mean

這六千年的時光,又代表著什麼意象?
Words from the heart or a melody

肺腑之言或旋律一段
So caught in emotion and I'm overcome

我被擊潰,且深深的陷入情感
As I'm falling down I come undone

如同墜跌了,卻不知該怎麼辦

Sometimes I feel like I'm alone

有時我感到好孤單
Sometimes I feel like I'm not that strong

偶爾覺得自己並沒有那麼堅強
Sometimes I feel nothing at all

有時我覺得一切都是虛幻
Sometimes I feel vulnerable

偶爾發現自己脆弱易傷
Sometimes I feel a little fragile

有時看見自己微微脆弱的模樣
A little fragile

微微脆弱的地方

If people can see right through my eyes

倘若有人能看透我的靈魂之窗
like an open door that I can't disguise

如同開啟的門扇,便再也無法偽裝
I won't be afraid from the tears I cry

我不畏懼自己的眼淚與愁悵 
I'll not run I'll not hide this is how I feel inside

不逃避,內心的感受我不隱藏
A little fragile

微微脆弱的模樣
A little fragile

微微脆弱的地方

Sometimes I feel like I'm alone

有時我感到好孤單
Sometimes I feel like I'm not that strong

偶爾覺得自己並沒有那麼堅強
Sometimes I feel so frail so small

有時覺得自己如此渺小
Sometimes I feel vulnerable

偶爾發現自己脆弱易傷
Sometimes I feel a little fragile

有時看見自己微微脆弱的模樣

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sophia Lai 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()